• Jak má být půdorysně velká lehací plocha?

    01.12.2016 Jak má být půdorysně velká lehací plocha?

    Odpověď od Cech čalouníků a dekoratérů z.s.: Pro kvalitní ležení a spaní musí být šířka lehací plochy taková, abychom se mohli ve spánku přetáčet z boku na záda a na druhý bok. Minimální šířku zjistíme, když ulehneme na záda, ruce volně položené vedle těla mírně pokrčíme a necháme si změřit největší šířku, tedy loket – loket. Většinou zjistíme, že minimální šířka lehací plochy je 900, lépe 1.000 mm. Délka lehací plochy má být delší než naše výška o délku chodidla. Délka chodidla (nohy) bývá 250 – 300 mm. Takže délka lehací plochy je součet výšky uživatele + délky jeho chodidla (nohy).

  • Jaká má být lehací plocha?

    01.12.2016 Při ležení na zádech má být páteř při ergonomicky správném ležení ve svém fyziologickém, tedy dvojitě zakřiveném tvaru a při ležení na pravém i levém boku v rovině, jaká má být lehací plocha?

    Odpověď od Cech čalouníků a dekoratérů z.s.: Lehací plocha má být povrchově měkká, dokonale pružně nosná, s rezervou pružení pro obracení, prodyšná a propustná pro vodní páry.

  • Jaké je ergonomicky správné vstávání z postele?

    01.12.2016 Jaké je ergonomicky správné vstávání z postele?

    Odpověď od Cech čalouníků a dekoratérů z.s.: Způsob vstávání z postele je velmi důležitý, proto musí mít každá postel alespoň jednu dlouhou stranu volnou pro vstávání. Postupuje se tak, že je nutné si nejprve vleže protáhnout svaly, potom se přetočit na bok k volné straně postele, pomalu spouštět nohy a vztyčovat (vertikalizovat) tělo, chvíli posedět a potom pomalu vstávat, aby se nezatočila hlava. Nikdy se nemá vstávat skrčkou způsobem hop a vyskoč.

  • Je potřeba, aby ve spodní části postele byl volný prostor?

    01.12.2016 Je potřeba, aby ve spodní části postele byl volný prostor?

    Odpověď od Cech čalouníků a dekoratérů z.s.: Ano, ve spodní části postele je potřebné mít volný prostor nejen pro proudění vzduchu do lehací plochy spodem, ale také – a to je velmi důležité pro pohodlné vstávání – pro podsunutí nohou při usedání a vstávání. Stejná zásada platí i u sedacího nábytku: volný prostor pro podsunutí nohou je potřebný pro pohodlné vstávání. Sezení je proces: usedání, sezení, vstávání. A každá fáze by měla probíhat v souladu s uživatelem a jeho potřebami.

  • Jaký má být sedací nábytek?

    01.12.2016 Páteř při ergonomickém sezení má být ve svém fyziologickém tvaru, tedy dvojitě zakřiveném tvaru, jaký má být sedací nábytek?

    Odpověď od Cech čalouníků a dekoratérů z.s.: Základ správného sezení začíná v sedadle. Sedací nábytek má mít takové sedadlo, tak řešené, aby podporovalo správné naklopení pánve (sedět se má na sedacích hrbolech). U čalouněného nábytku je nutné umět správně vybrat čalounické materiály a dobře navrhnout konstrukci čalounění sedadla od nosného základu sedadla až po potahový materiál. Správně vytvořená a výškově umístěná (u pracovních židlí nejlépe výškově nastavitelná) bederní opěrka je, samozřejmě, rovněž důležitá. Ale sedadlo je základ.

  • Jak ergonomicky správně stát při práci doma i na pracovišti?

    01.12.2016 Jak ergonomicky správně stát při práci doma i na pracovišti?

    Odpověď od Cech čalouníků a dekoratérů z.s.: Pracovní plocha musí být v takové výšce, aby lidé při práci stáli a pracovali s kolmou osou páteře a páteř byla ve fyziologickém tvaru, vždy jedna noha má být podepřena a nohy se mají v podepření pravidelně střídat. Ale stejně po delší době při dlouhodobé práci vestoje je riziko vzniku bolesti zad. Proto je vhodné mít výškově stavitelný pracovní stůl a střídavě stát a sedět.

  • Zařízení domácnosti pro vysoké lidi

    01.12.2016 Mají dnes lidé měřící kolem dvou metrů větší problém optimálně si zařídit domácnost než jedinci o něco menší?

    Odpověď od Cech čalouníků a dekoratérů z.s.: Ano, vždy lidé velcí nebo malí, proti lidem s průměrným vzrůstem, mají problémy nejen se zařizováním bytů, ale i přímo s obytnými prostory, jejich výškou, okny, dveřmi. Malí lidé nedosáhnou na okenní kliku, velcí se musí sehnout ve dveřích, ale naopak si bez problémů zavěsí záclony a závěsy bez použití schůdků či štaflí. Takže již standardní stavba se může stát prvním problémem. Vybavení bytu nábytkem bývá pro vysoké lidi dražší. Příplatky jsou u některých prodejců a výrobců za prodlouženou délku kostry postele, vkládacího roštu, s ním kompatibilní matrace, dražší bývají lůžkoviny, přikrývky, povlečení, prostěradlo. A postel, nejen v rozměrech, ale v kvalitě lehací plochy, je nesmírně důležitá pro každého člověka, pro vysoké lidi obzvláště. Páteř vysokých lidí je více namáhána než u lidí menších. Křesla a pohovky se dělají u některých zejména zahraničních firem v rozměrech mini, medi, maxi – takže je možno přímo zakoupit potřebnou velikost. Některé tuzemské firmy vyhoví spotřebiteli zvýšením výšky sedadla pomocí vyšších noh křesla, pohovky. Jen, pokud se s výškou pojí i větší hmotnost, se nesmí, pro vyšší únosnost, zapomenout na zpevnění kostry sedacího nebo lehacího nábytku. A samozřejmě, když je použito více materiálu, bývá cena výrobku vyšší.

  • Druh oleje?

    16.03.2018 JAKÝ DRUH OLEJE A JAK ČASTO BY SE MĚL MĚNIT?

    Odpověď od REMA TURBO spol. s r.o.: Olej je faktor přímo ovlivňující životnost turbodmychadla. Doporučujeme polo nebo plně syntetický olej v souladu s pokyny výrobce motoru. Při koupi ojetého vozu zjistěte, na jaký olej motor dosud jezdil a není-li v motorové vaně místo oleje „gumoasfalt“. V dobré víře „dát to nejlepší“ aplikací syntetického oleje rozpustíte staré usazeniny. V lepším případě se rozloučíte s turbodmychadlem, v horším případě s motorem. Výměnu oleje provádějte v intervalech doporučených výrobcem.

  • Olej v sání?

    16.03.2018 MÁM OLEJ V SÁNÍ – MÁM SI DĚLAT STAROSTI?

    Odpověď od REMA TURBO spol. s r.o.: Malé množství oleje tzv. lekáž na stěnách není nic vyjímečného a pochází zpravidla z odvětrání motoru, které je vyvedené před turbodmychadlo. S opotřebením motoru se zvyšuje. Pokud toto odvětrání vyvedete mimo sání a z výstupu dmychadlové skříně jde „olejový aerosol“, je problém v turbodmychadle.

  • Made in China?

    16.03.2018 TURBODMYCHADLA " MADE IN CHINA (SOUTH KOREA) " - MÝTY A SKUTEČNOSTI

    Odpověď od REMA TURBO spol. s r.o.: Asi nejfrekventovanější dotaz našich zákazníků mající zájem o nové turbodmychadlo. Zásadní otázkou však není země původu, ale původ "výrobny-závodu", kde bylo turbodmychadlo vyrobeno. Na základě prudkého nárůstu poptávky po turbodmychadlech ze strany výrobců automobilů a bouřlivého rozvoje automobilového trhu na asijském kontinentu, většina renomovaných výrobců turbodmychadel (BorgWarner, Holset) otevřela svoje nové výrobní závody právě v těchto oblastech.Výrobky z těchto závodů mají naprosto stejné kvalitativní parametry, jako výrobky pocházející z evropských, či amerických poboček. Dostanete-li turbodmychadlo v originální krabici BorgWarner, na níž objevíte nápis "made in China" ( příp. South Korea) , může se objevit i na štítku turbodmychadla, vše je v naprostém pořádku a dostali jste kvalitní originální výrobek. Daleko většímu nebezpečí vystavujete motor svého vozu při koupi "opraveného turbodmychadla" z neznámého zdroje. Na trhu se už zcela běžně objevují "generálkovaná turba" za 5.000,-Kč. Zpravidla se jedná o "polský kšunt", kterým se zaplavuje český trh. Nechcete-li si zbytečně přidělat starosti, ušetřit 2-3 tisíce, abyste následně vyhodili minimálně 10 tisíc (demontáž vadného, nákup a montáž odborně opraveného turbodmychadla) a to budete mít obrovské štěstí, že se Vám vyhnou další vícenáklady spojené s možným poškozením motoru, řiďte se naším doporučením "jak nenaletět".

Chcete přidat firmu do katalogu? Volejte 841 12 12 12 nebo stiskněte tlačítko Přidat firmuPřihlásit se a přidat firmu