• Jaký má být sedací nábytek?

    01.12.2016 Páteř při ergonomickém sezení má být ve svém fyziologickém tvaru, tedy dvojitě zakřiveném tvaru, jaký má být sedací nábytek?

    Odpověď od Cech čalouníků a dekoratérů z.s.: Základ správného sezení začíná v sedadle. Sedací nábytek má mít takové sedadlo, tak řešené, aby podporovalo správné naklopení pánve (sedět se má na sedacích hrbolech). U čalouněného nábytku je nutné umět správně vybrat čalounické materiály a dobře navrhnout konstrukci čalounění sedadla od nosného základu sedadla až po potahový materiál. Správně vytvořená a výškově umístěná (u pracovních židlí nejlépe výškově nastavitelná) bederní opěrka je, samozřejmě, rovněž důležitá. Ale sedadlo je základ.

  • Je dlouhodobé sezení rizikem?

    01.12.2016 Je dlouhodobé sezení rizikem?

    Odpověď od Cech čalouníků a dekoratérů z.s.: Ano, dlouhodobé, zejména statické sezení je rizikem. Ale i při sezení dynamickém, na správně řešeném čalounění, je vhodné pravidelně střídat sezení a stání. Výškově stavitelné pracovní stoly doplněné pracovní židlí pro sezení a nejlépe s opěrkou sedacích hrbolů při stání, lze doporučit. Nesmí se zapomenout na nutnost střídání podložení pravé a levé nohy. Vždy na jedné noze stojíme a druhou opíráme o podpěrku nohy.

  • Záleží na tom, jak na židli, křesle, pohovce, sedíme?

    01.12.2016 Záleží na tom, jak na židli, křesle, pohovce, sedíme?

    Odpověď od Cech čalouníků a dekoratérů z.s.: Ano, záleží. Lékaři doporučují, aby při sezení byla páteř ve svém fyziologickém (přirozeném) dvojitě zakřiveném tvaru. Abychom toho docílili, je třeba, aby sedadlo bylo správně řešené. U nečalouněných sedadel se má plocha sedadla v zadní části plynule zvedat v úhlu cca 30 stupňů. Vidět je to na historických tramvajových nebo železničních sedadlech, nebo na „škamnách“, tedy školních lavicích z dob Rakouska-Uherska a první republiky. U čalouněných sedadel se toho dociluje vhodnou volbou materiálů a konstrukcí čalounění. Takže na pohled nic nepozorujeme, až po usednutí zjistíme, zda je sedadlo správně řešené. Sedadlo, jeho řešení, je základ pro tvar celé páteře. Bederní opěrka je pomocné, i když důležité, zařízení.

  • Druh oleje?

    16.03.2018 JAKÝ DRUH OLEJE A JAK ČASTO BY SE MĚL MĚNIT?

    Odpověď od REMA TURBO spol. s r.o.: Olej je faktor přímo ovlivňující životnost turbodmychadla. Doporučujeme polo nebo plně syntetický olej v souladu s pokyny výrobce motoru. Při koupi ojetého vozu zjistěte, na jaký olej motor dosud jezdil a není-li v motorové vaně místo oleje „gumoasfalt“. V dobré víře „dát to nejlepší“ aplikací syntetického oleje rozpustíte staré usazeniny. V lepším případě se rozloučíte s turbodmychadlem, v horším případě s motorem. Výměnu oleje provádějte v intervalech doporučených výrobcem.

  • Olej v sání?

    16.03.2018 MÁM OLEJ V SÁNÍ – MÁM SI DĚLAT STAROSTI?

    Odpověď od REMA TURBO spol. s r.o.: Malé množství oleje tzv. lekáž na stěnách není nic vyjímečného a pochází zpravidla z odvětrání motoru, které je vyvedené před turbodmychadlo. S opotřebením motoru se zvyšuje. Pokud toto odvětrání vyvedete mimo sání a z výstupu dmychadlové skříně jde „olejový aerosol“, je problém v turbodmychadle.

  • Made in China?

    16.03.2018 TURBODMYCHADLA " MADE IN CHINA (SOUTH KOREA) " - MÝTY A SKUTEČNOSTI

    Odpověď od REMA TURBO spol. s r.o.: Asi nejfrekventovanější dotaz našich zákazníků mající zájem o nové turbodmychadlo. Zásadní otázkou však není země původu, ale původ "výrobny-závodu", kde bylo turbodmychadlo vyrobeno. Na základě prudkého nárůstu poptávky po turbodmychadlech ze strany výrobců automobilů a bouřlivého rozvoje automobilového trhu na asijském kontinentu, většina renomovaných výrobců turbodmychadel (BorgWarner, Holset) otevřela svoje nové výrobní závody právě v těchto oblastech.Výrobky z těchto závodů mají naprosto stejné kvalitativní parametry, jako výrobky pocházející z evropských, či amerických poboček. Dostanete-li turbodmychadlo v originální krabici BorgWarner, na níž objevíte nápis "made in China" ( příp. South Korea) , může se objevit i na štítku turbodmychadla, vše je v naprostém pořádku a dostali jste kvalitní originální výrobek. Daleko většímu nebezpečí vystavujete motor svého vozu při koupi "opraveného turbodmychadla" z neznámého zdroje. Na trhu se už zcela běžně objevují "generálkovaná turba" za 5.000,-Kč. Zpravidla se jedná o "polský kšunt", kterým se zaplavuje český trh. Nechcete-li si zbytečně přidělat starosti, ušetřit 2-3 tisíce, abyste následně vyhodili minimálně 10 tisíc (demontáž vadného, nákup a montáž odborně opraveného turbodmychadla) a to budete mít obrovské štěstí, že se Vám vyhnou další vícenáklady spojené s možným poškozením motoru, řiďte se naším doporučením "jak nenaletět".

Chcete přidat firmu do katalogu? Volejte 841 12 12 12 nebo stiskněte tlačítko Přidat firmuPřihlásit se a přidat firmu