• Výdrž?

    16.03.2018 JAK DLOUHO TURBODMYCHADLO VYDRŽÍ - CO MOHU UDĚLAT PRO TO , ABY TO BYLO VÍCE

    Odpověď od REMA TURBO spol. s r.o.: S dobrým olejem, pravidelným servisem motoru osobních a lehkých užitkových automobilů cca 170 000 km-potom obvykle postačí výměna ložisek,těsnění a vyčíštění a seřízení mechanismu. Dodržovat tyto zásady: nepřetěžovat studený motor a před vypnutím po zátěži nechat alespoň 1 minutu zchladnout při volnoběžných otáčkách. Jak to bude s tzv. „downsize“ motory tzn. 100k na 1,0-1,2 l, to zatím asi nikdo neví, tak budeme věřit výrobcům.

  • Ložiska a otáčky?

    16.03.2018 JAKÁ LOŽISKA SNESOU TAK ENORMNÍ OTÁČKY PŘI VYSOKÝCH TEPLOTÁCH?

    Odpověď od REMA TURBO spol. s r.o.: U sériových turbodmychadel se jedná o plovoucí kluzná ložiska ze speciální slitiny (nákl.automobily), u os. automobilů (VNT turbodmychadel) se jedná o 1 ložisko s dvěma činnými plochami, které je jištěno proti rotaci a pohybuje se pouze rotor. U speciálních turbodmychadel pro tuning a motoristický sport se používají kuličková ložiska, která mají větší únosnost a hlavně díky valivému odporu (výrazně nižší než tření u kluzných ložisek) mají výrazně rychlejší odezvu (response) při náběhu otáček.

  • Druh oleje?

    16.03.2018 JAKÝ DRUH OLEJE A JAK ČASTO BY SE MĚL MĚNIT?

    Odpověď od REMA TURBO spol. s r.o.: Olej je faktor přímo ovlivňující životnost turbodmychadla. Doporučujeme polo nebo plně syntetický olej v souladu s pokyny výrobce motoru. Při koupi ojetého vozu zjistěte, na jaký olej motor dosud jezdil a není-li v motorové vaně místo oleje „gumoasfalt“. V dobré víře „dát to nejlepší“ aplikací syntetického oleje rozpustíte staré usazeniny. V lepším případě se rozloučíte s turbodmychadlem, v horším případě s motorem. Výměnu oleje provádějte v intervalech doporučených výrobcem.

  • Nouzový režim?

    16.03.2018 MOTOR PADÁ DO NOUZOVÉHO REŽIMU (ZPRAVIDLA PŘI AKCELERACI), PO VYPNUTÍ KLÍČKU ZAPALOVÁNÍ SE ZÁVADA ZTRATÍ. JE PŘÍČINOU TURBO ?

    Odpověď od REMA TURBO spol. s r.o.: Problem je v 95% v turbodmychadle (5% připadá na špatnou funkci váhy vzduchu , nebo senzoru plnícího tlaku) – špatná funkce regulace naklápění lopatek, což způsobí překročení, nebo nedosažení meze plnícího tlaku a řidící jednotka nastaví "nouzový režim." Typická a velmi nebezpečná závada pro VNT-VGT turbodmychadla , protože k ní dochází zpravidla při akceleraci při předjíždění. Její 100% odstranění spočívá v demontáži lopatkového mechanismu , zalapování dosedacích ploch a opětovném seřízení min. průtoku na zkušebním standu. Tzv. "rozhýbání mechanismu" pomocí prostříknutí turbínové skříně je velice krátkodobé řešení.

  • Made in China?

    16.03.2018 TURBODMYCHADLA " MADE IN CHINA (SOUTH KOREA) " - MÝTY A SKUTEČNOSTI

    Odpověď od REMA TURBO spol. s r.o.: Asi nejfrekventovanější dotaz našich zákazníků mající zájem o nové turbodmychadlo. Zásadní otázkou však není země původu, ale původ "výrobny-závodu", kde bylo turbodmychadlo vyrobeno. Na základě prudkého nárůstu poptávky po turbodmychadlech ze strany výrobců automobilů a bouřlivého rozvoje automobilového trhu na asijském kontinentu, většina renomovaných výrobců turbodmychadel (BorgWarner, Holset) otevřela svoje nové výrobní závody právě v těchto oblastech.Výrobky z těchto závodů mají naprosto stejné kvalitativní parametry, jako výrobky pocházející z evropských, či amerických poboček. Dostanete-li turbodmychadlo v originální krabici BorgWarner, na níž objevíte nápis "made in China" ( příp. South Korea) , může se objevit i na štítku turbodmychadla, vše je v naprostém pořádku a dostali jste kvalitní originální výrobek. Daleko většímu nebezpečí vystavujete motor svého vozu při koupi "opraveného turbodmychadla" z neznámého zdroje. Na trhu se už zcela běžně objevují "generálkovaná turba" za 5.000,-Kč. Zpravidla se jedná o "polský kšunt", kterým se zaplavuje český trh. Nechcete-li si zbytečně přidělat starosti, ušetřit 2-3 tisíce, abyste následně vyhodili minimálně 10 tisíc (demontáž vadného, nákup a montáž odborně opraveného turbodmychadla) a to budete mít obrovské štěstí, že se Vám vyhnou další vícenáklady spojené s možným poškozením motoru, řiďte se naším doporučením "jak nenaletět".

  • Rekuperace - WAFE 350 EFS

    19.07.2018 Kolik stojí rekuperační jednotka WAFE 350 EFS?

    Odpověď od WAFE s.r.o.: Cena rekuperační jednotky WAFE 350 EFS je 86.900,- Kč bez DPH. Na cenu ventilačního systému s rekuperací je nutné hledět komplexně. Doporučujeme hodnotit následující: Pořizovací náklady - ty zahrnují vždy cenu jednotky, cenu doplňků k jednotce, cenu projektu, cenu rozvodů vzduchu s instalačním příslušenstvím a cenu instalačních prací. WAFE nabízí vždy komplexní řešení, které si může zákazník porovnat s konkurencí. Naší filozofií je vysoká kvalita, čemuž odpovídá i výběr komponentů. Věříme, že na srdci ventilačního systému - rekuperační jednotce - není rozumné šetřit, a proto nabízíme prémiový výrobek. Provozní náklady rekuperace - porovnávejte cenu filtrů, frekvenci jejich výměny, snadnost údržby a celkovou účinnost systému. Celkový efekt rekuperace na snížení energetické náročnosti budovy ovlivňuje spotřeba elektřiny, kterou rekuperační jednotka při nastaveném průtoku vzduchu potřebuje. Vysokou energetickou účinnost jednotek WAFE umožňují kvalitní ventilátory německých výrobců a EFS systém, díky němuž jednotka v zimě nepotřebuje předehřev. S WAFE nepotřebujete používat ani zvlhčovače vzduchu, protože entalpický systém pomáhá udržovat vlhkost na přirozené úrovni. Záruční podmínky - WAFE nabízí standardní záruční dobu na rekuperační jednotku 2 roky. Při využití našeho programu WAFE LongLife Warranty můžete prodloužit záruku jednotky až na 5 let. Možnosti čerpání dotací - nezanedbatelným parametrem je možnost využití programu Nová zelená úsporám. NZÚ umožňuje čerpání dotace až do výše sto tisíc korun pro ventilaci s rekuperací v případě rekonstrukcí. Celková dotace na snížení energetické úspory novostaveb s rekuperací je až čtyři sta tisíc korun. Ne všechny ventilační systémy s rekuperací splňují podmínky pro čerpání. Jednou z podmínek je například minimální účinnost rekuperační jednotky - aktuálně na úrovni 75 % pro centrální systémy a 70 % pro decentrální (lokální) systémy.

  • Rekuperace

    19.07.2018 Můžu si otevřít okna, když je rekuperační jednotka v provozu?

    Odpověď od WAFE s.r.o.: Okna si samozřejmě otevřít můžete! Pokud to však uděláte v zimě, systém rekuperace ztrácí smysl. Navíc, po instalaci systému zjistíte, že doma máte tak svěží vzduch, že vás ani nenapadne okno otevřít. Většina z nás nežije na horách ani u moře a otevřené okno a průvan zejména ve městech a při nepříznivých klimatických podmínkách znamená nechat dovnitř proniknout prach, smog, alergeny, a nikoli čerstvý svěží vzduch.

  • Uplatnění benefitů on-line

    27.08.2019 Mohu uplatnit benefity (ISIC, ITIC, ALIVE, ZTP apod.) při nákupu on-line?

    Odpověď od Divadlo Kalich: Benefity lze uplatnit pouze na pokladně divadla.

Chcete přidat firmu do katalogu? Volejte 841 12 12 12 nebo stiskněte tlačítko Přidat firmuPřihlásit se a přidat firmu